הפקולטה ללימודים מתקדמים

הפקולטה ללימודי מחקר מחוייבת למעמד אקדמי ואתיקה. הפקולטה מציעה תוכניות שונות המשלבות בין מחקר וידע מקיף עם פרקטיקה בעולם האמית.

- הוראה ולמידה
- חינוך מתמטי
- הוראת לימודי אסלאם
- חינוך מכליל לתלמידים בהדרה ובסיכון
- M.Teach
- ניהול וארגון מערכות חינוך
תעודת הוראה ולימודי המשך

יחידת תעודת הוראה ולימודי המשך באקדמיית אלקאסמי פועלת על מנת לסייע לאקדמאים במגזר הערבי לטפח את כישוריהם, להרחיב את השכלתם המקצועית וידיעותיהם ולהביאם אל החדש והמשתנה בהוראה ובחינוך. היחידה פועלת מתוך היענות לצרכים של מערכת החינוך הערבית בתחומים השונים, ועל ידי כך לשפר את האיכויות והדרכים בחינוך הערבי.

לאור האמור לעיל, יחידת תעודת הוראה ולימודי המשך במכללת אלקאסמי מציעה מסגרת ללימודי ההמשך ולהסבת אקדמאים להוראה מסגרת זו מיועדת לאקדמאים שהנם בעלי זכאות לתואר אקדמי ממוסד אקדמי בארץ או בעל תואר אקדמי מחוץ לארץ המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוה, ושהנם עובדי הוראה בפועל.

מסגרת הלימודים מיועדת להכשיר אקדמאים לעבודה חינוכית במסגרות החינוך השונות. ייחודה של מסגרת לימודים זו מתבטא בהכנת תכניות אישיות ללומדים תוך הכרה בלימודים קודמים ובצרכיו של כל לומד.

לימודי חוץ

יחידת לימודי החוץ מאמינה בחשיבות ההכשר המקצוע והאקדמי כבסיס האמיתי לפיתוח בתחומי העבודה וליצירת השפעה חיובית במיוחד על החברה הערבית. לכן, היחידה מתאמצת לספק תכניות עדכניות העומדות בדרישות המהירות של העידן הנוכחי, עם הכשרות וקורסים שמועברים על ידי מרצים מומחים בתחום, ותחושת אקדמיה מהנה.

מכינה קדם אקדמית

מכינה זו מיועדת למועמדים המבקשים להתקבל ללימודים אקדמיים במכללת אלקאסמי באחד מחוגי הפקולטה למדעי החברה והרוח שלא על סמך ציוני בגרות, אלא על סמך הישגיהם במכינה. הלימודים במכינה הם אינטנסיביים ביותר, מתפרסים על פני ארבעה - חמישה ימים בשבוע, בשעות הבוקר ואחר הצהריים למשך שנת לימודים אחת (שני סמסטרים). במסגרת המכינה נלמדים המקצועות הבאים: אנגלית, מתמטיקה, יסודות לשון ערבית, הבעה ולשון עברית, יישומי מחשב, אוריינות אקדמית ושני קורסי מבואות למדעי הרוח והחברה: פסיכולוגיה חינוכית ושיטות מחקר.

ליצירת קשר